12.05.2026

Ingå Marina är redo för säsongen 2026

Båtsäsongen startar tidigare än vanligt i år, och vi har glädjen att dela flera positiva nyheter inför sommaren.

Förberedelser i hamnen

  • Vårens pålningsarbeten är slutförda. 
  • Muddringen vid Café Wilhelmsdal är genomförd. 
  • Vattnet är påkopplat och slangarna med kärrorna står på sina platser. 

Ny septistation

Den nya septistationen är nu installerad och i full funktion. Detta är ett viktigt steg i utvecklingen av våra tjänster och förbättrar servicen för alla båtägare.

Förbättrade lås

De lås som tidigare inte fungerat som utlovat har nu elektrifierats. Bredvid det mekaniska låset finns en ny läsare som öppnar porten när du visar din nyckel. Porten kan fortfarande öppnas manuellt vid behov.

Gästhamnen

Gästhamnen kommer denna säsong att skötas av MainServ Oy, som har för avsikt att utveckla verksamheten betydligt.

Vi önskar dig en riktigt skön och trevlig båtsommar!